Klagomålsförfrågningar

Vid reklamation kan du som konsument få produkten reparerad, bytt, återbetalad eller få priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Detta kräver givetvis att reklamationen är berättigad (fel i produkten/tillverkningsfel). Om reklamationen godkänns täcker Framsport AS eventuella returkostnader.

Vi behandlar endast reklamationer gällande varor som köpts i vår webbutik. Köpbevis måste kunna uppvisas för att reklamationen ska kunna behandlas. Om köpbevis finns tillgängligt kan du kontakta oss på reklamation@framsport.dk

Förfrågan via e-post (måste inkludera):

  • Köpbevis (ordernummer)

  • En förklaring av problemet/felet

  • Bild av storleksetiketten som sitter på plösen/skosulan (all text och alla siffror måste vara läsbara)

  • Bild av skosula

  • Bild på skon ovanifrån

  • Bilder på felet (flera bilder från olika vinklar)



Vi behandlar klagomål löpande. Viss handläggningstid måste påräknas. Du hör av dig igen när ditt ärende har behandlats (2–5 dagar).

Obs :

  • Undvik att använda tvättmaskinen.
  • Undvik konstgjord torkning (torktumlare, torkskåp, varma kakelplattor etc.).

Skador orsakade av tvättmaskiner eller artificiell torkning täcks inte av garantin.

Vi arbetar inte med nöjdhetsgaranti.