Vid en reklamation kan du som konsument ha rätt att få produkten reparerad, utbytt, återbetalad eller prisavdragen, beroende på den specifika situationen. Detta gäller naturligtvis endast om reklamationen är berättigad (tillverkningsfel eller ursprungliga fel i produkten). Om reklamationen godkänns täcker Framsport AS eventuella returkostnader.
Vi hanterar endast reklamationer för varor köpta i vår webbutik. För att vi ska kunna behandla din reklamation måste du kunna uppvisa ett giltigt köpbevis (ordernummer eller kvitto). Kontakta oss på kundservice@framsport.se med följande information:
Obligatoriskt i din reklamationsförfrågan
-
Ordernummer/kvitto
-
Kort beskrivning av felet
-
Bild på storleksetiketten (på plösen eller insidan av skon) – all text och siffror måste vara läsbara
-
Bild på yttersulan
-
Bild på skon ovanifrån
-
Bilder på själva felet (gärna från flera vinklar)
Vi behandlar reklamationer löpande. Handläggningstiden är normalt 2–5 arbetsdagar. Vi återkommer till dig så snart ärendet är bedömt.