Köpvillkor

 

Köpvillkor

Genom att handla på Framsport.no accepterar du integritetspolicyn och följande köpvillkor:

1. Avtalet

Avtalet består av dessa försäljningsvillkor, information som tillhandahålls i beställningslösningen och eventuella särskilt överenskomna villkor. Vid eventuell konflikt mellan informationen ska de särskilt överenskomna villkoren mellan parterna ha företräde, så länge de inte strider mot tvingande lagstiftning.

2. Parterna

Säljaren är:
Framsport AS
Snickarstuga 26
Slottskullen
1738 Norge
+47 48220821
CVR-nr: 823 140 762

Köparen är:
Konsumenten som gör beställningen och kallas nedan köparen/köparen.

3. Pris

Det angivna priset för varan, efter avdrag för eventuella fraktkostnader och rabatter, är det totala pris köparen ska betala. Detta pris inkluderar alla skatter och ytterligare kostnader. Ytterligare kostnader som säljaren inte har informerat om före köpet ska inte bäras av köparen.

4. Avtalets ingående

Avtalet är bindande för båda parter när köparen har skickat sin beställning till säljaren. Avtalet är dock inte bindande om det har förekommit ett skriv- eller skrivfel i säljarens erbjudande i online-beställningslösningen eller i köparens beställning, och den andra parten insåg eller borde ha insett att det fanns ett sådant fel.

5. Betalning

Säljaren kan kräva betalning för varorna från det att köparen slutför transaktionen. Hos Framsport AS kan du betala med ett antal betalningslösningar, inklusive Visa, Mastercard, ViPPS och Apple Pay. Genom vår partner Klarna erbjuder vi även fakturabetalning. Se Klarnas riktlinjer i kassan.

6. Beställning och leverans

När din beställning har godkänts av oss får du en bekräftelse via e-post. Hos Framsport AS får du fri frakt med Postens servicepaket på alla dina beställningar över 1400 DKK. När varorna har skickats får du ett nytt e-postmeddelande som bekräftar att varorna är på väg.

Spårningspaket:
Först packar och skickar vi beställningen till dig. Du får sedan ett bekräftelsemejl med ett spårningsnummer. Med detta nummer kan du spåra ditt paket hos Posten. Leverans anses ha skett när köparen eller dennes ombud har mottagit varan/varorna.

7. Risken för varorna

Risken för varorna övergår till köparen när han eller dennes representant har mottagit varorna.

8. Returer och ångerrätt

Framsport erbjuder 14 dagars full returrätt i enlighet med konsumentavtalslagen. Det innebär att du kan returnera varan till oss och få pengarna tillbaka inom 14 dagar (se ytterligare villkor nedan). Returfrakten betalas av konsumenten. Du väljer hur du vill skicka paketet. Vi rekommenderar att du använder vår bifogade returetikett från Posten. Om du gör en ny beställning innan paketet returneras betalar vi returfrakten! (Se returformuläret för villkor)

Viktig:

  1. Kom ihåg att fylla i ditt namn och ordernummer på baksidan av returformuläret och inkludera det i din retur till oss.

  2. Vid användning av vår returetikett dras 99 DKK av från det återbetalda beloppet. Om du gör en ny beställning före eller samma dag som beställningen returneras betalar vi returfrakten! (Se returformuläret för villkor)

RETURVILLKOR

  • All originalförpackning måste returneras med produkten.
  • Skokartongen måste packas i lämplig förpackning så att den inte skadas under transporten och kan återanvändas.
  • Varan måste vara i samma skick som du mottog den (måste se ny och oanvänd ut)

Tips: Återanvänd gärna vår förpackningspåse.

    Om varan har använts på ett sätt som gör att den inte längre ser ny ut, kommer vi att bedöma varan och dra av värdeminskningen från det återbetalda beloppet. Om originalförpackningen saknas eller har skadats på grund av att du inte har slagit in den/knackat den direkt på skokartongen/skrivit direkt på skokartongen, kommer vi att dra av 150 DKK från det återbetalda beloppet.

     

    UTBYTE AV VAROR

    Framsport byter inte varor vid retur.

    Om du vill byta måste du lägga en ny beställning i webbutiken.

    Hur man gör det:

    1. Fyll i returformuläret . Kom ihåg att kryssa i "Ny beställning har lagts".
      Vänligen bifoga det ifyllda formuläret i skokartongen du returnerar till oss.

    2. Lägg en ny beställning av önskad produkt på www.framsport.no
      Tips: Om du väljer Klarna-faktura som betalningsmetod har du 30 dagar på dig att betala i väntan på återbetalning för din retur.

    3. Skicka tillbaka varan du vill byta till oss. Du väljer hur du vill skicka paketet, men vi rekommenderar att du använder vår bifogade returetikett från Posten (Returfrakten är gratis vid byten/nybeställningar)

    4. När vi har mottagit och behandlat din retur återbetalas pengarna via den betalningsmetod du använde.

      Om det finns en prisskillnad mellan den returnerade varan och det nya köpet, vänligen kontakta oss på kundeservice@framsport.no

      Om du behöver en ny returblankett kan du ladda ner den här.


    OM ÅTERBETALNING

    Återbetalning sker när vi har mottagit och behandlat din retur. Om du har använt kortbetalning tar det vanligtvis 2–5 arbetsdagar innan pengarna finns tillbaka på ditt konto.

    Detsamma gäller om du har använt Klarna-faktura. Om fakturan inte har betalats kommer varan att raderas från fakturan efter att återbetalningen har behandlats i vårt system.

    Kontakta Klarnas kundtjänst om du vill att fakturan ska vara pausad i väntan på att returen ska behandlas.

     

    OUTHÄMTAD PAKET

    Om du inte hämtar paketet från postkontoret och paketet returneras till oss, har du inte uppfyllt de krav som ställs på dig enligt konsumentavtalslagen §11 och §13, och förlorar därför rätten att säga upp avtalet. Du kommer att debiteras returkostnader och en avgift på 150 DKK. Detta täcker våra kostnader i samband med det oupphämtade paketet.

    9. Klagomål

    Vid reklamation kan du som konsument få produkten reparerad, bytt, återbetalad eller få prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Detta förutsätter givetvis att reklamationen är berättigad. Om reklamationen godkänns täcker Framsport AS eventuella returkostnader.

    För frågor om klagomål: Kontakta oss på kundeservice@framsport.no

    10. Personuppgifter

    Personuppgiftsansvarig för insamlade personuppgifter är säljaren. Genom att handla hos Framsport AS accepterar köparen Framsport AS:s vid var tid gällande integritetspolicy. Se Framsport AS integritetspolicy här.

    11. Kontakta Framsport AS

    Om du har några frågor eller vill ha förtydliganden gällande en beställning, tveka inte att kontakta oss. Vårt huvudkontor och vår butik ligger på Iseveien Center i Sarpsborg, och här är vår kontaktinformation:

    Framsport AS CVR-nr: 823 140 762


    Snickarstuga 26
    Slottskullen
    1738 Norge

    +47 48220821
    kundeservice@framsport.no

    12. Konfliktlösning

    Om köparen har ett klagomål ska detta riktas till säljaren (kundeservice@framsport.no) inom rimlig tid. Parterna ska försöka lösa eventuella tvister i godo. Om detta inte lyckas kan köparen kontakta Konsumentrådet för medling. Konsumentrådet finns tillgängligt på www.forbrukerradet.no.